رگولاتوری:
بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان غیرقانونی می باشد
به گزارش تعمیركار مدیركل نظارت بر دفاتر پیشخوان رگولاتوری اظهار داشت: بایگانی مدارك هویتی مشتریان در دفاتر پیشخوان خدمات، غیرقانونی می باشد و در صورت مشاهده این اقدام، با دفاتر برخورد می شود.
به گزارش تعمیرکار به نقل از رگولاتوری، شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اظهار داشت: دفاتر پیشخوان خدمات، هنگام عرضه خدمات حق نگهداری و بایگانی مدارک هویتی مشتریان را ندارند. در صورت مشاهده، این اقدام تخلف محسوب شده و با دفتر متخلف برپایه مصوبه «اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی» برخورد می شود. وی ادامه داد: عرضه برخی خدمات مانند خرید، نقل و انتقال مالکیت سیمکارت اپراتورهای همراه، خدمات سپرده گذاری (سجام) و... احتیاج به حضور مشتری در دفاتر پیشخوان دارد و احراز هویت مشتریان الزامی است و دفاتر پیشخوان نباید تنها به دریافت مدارک هویتی افراد اکتفا کنند. حی شاد افزود: در جهت پشتیبانی از حقوق مصرف کننده علاوه بر بازرسی و کنترل های دوره ای و نامحسوس رگولاتوری، کمیته های استانی رسیدگی به تخلفات هم ملزم هستند تخلفات مربوط به عدم احراز هویت مشترک را در کوتاه ترین زمان بررسی و رسیدگی کنند. مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری اضافه کرد: در صورت مشاهده نخستین تخلف دفاتر پیشخوان در زمینه احراز هویت مشتری، پرونده و مستندات تخلف به کمیته رسیدگی تخلفات استانی ارجاع داده می شود و کمیته های رسیدگی به تخلفات استانی موظف می باشند در کوتاهترین زمان و خارج از نوبت به این تخلفات رسیدگی کنند.
منبع: setfix.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب