تعمیرگاه ستفیکس
در سال ۲۰۲۲ میلادی در آمریكا

درآمد 11 میلیارد دلاری شبکه های اجتماعی از تبلیغات در بخش کودکان

درآمد 11 میلیارد دلاری شبکه های اجتماعی از تبلیغات در بخش کودکان

تعمیرکار: طبق تحقیق دانشگاه هاروارد، رسانه های اجتماعی سال قبل از بخش تبلیغات بخش افراد زیر سن قانونی در آمریکا در مجموع 11 میلیارد دلار درآمد داشتند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از آسوشیتدپرس، بگفته پژوهشگران این یافته ها نشان میدهد دولت آمریکا باید برای رسانه های اجتماعی قانون تعیین کند. برای اینکه شرکت هایی که از کودکان در پلت فرم هایشان درآمدزایی می کنند، نتوانسته اند بطور صحیح خودرا قانونمند کنند. آنها اشاره کرده اند چنین قوانینی در کنار شفافیت بیش از سوی شرکت های فناوری می تواند از لطمه به سلامت ذهنی جوانان اجتناب و روش های تبلیغاتی مخربی که کودکان و نوجوانان را هدف گرفته اند، محدود کند. پژوهشگران برای دستیابی به رقم درآمد شرکت ها، تعداد کاربران کمتر از ۱۸ سال فیسبوک، اینستاگرام، اسنپ چت، تیک تاک، ایکس و یوتیوب در ۲۰۲۲ میلادی را بر طبق داده های جمعیتی مرکز آمار آمریکا و اطلاعات تحقیقات مؤسسات Common Sense Media و Pew Research تخمین زدند. در مرحله بعد آنها داده های شرکت تحقیقاتی eMarketer و Qustodio (یک اپلیکیشن کنترل والدین) را استفاده کردند تا درآمد تبلیغاتی هر پلت فرم درآمریکا در ۲۰۲۲ میلادی و مدت زمانی که کودکان روزانه در هر شبکه اجتماعی می گذراندند را تخمین بزنند. بعد از آن پژوهشگران اعلام نمودند با بهره گیری از داده ها یک مدل شبیه سازی ساختند تا میزان درآمد تبلیغاتی پلت فرم ها از افراد زیر سن قانونی در آمریکا را تخمین بزنند. پژوهشگران و قانونگذاران از مدت ها قبل روی تأثیرات منفی ریشه دار در رسانه های اجتماعی تمرکز کرده اند که الگوریتم های آنها برای تشویق کودکان به استفاده بیش از اندازه از پلت فرم طراحی شده است. در قسمتی از گزارش آمده است: کودکان و نوجوانانی که به مدرسه می روند، احیانا می توانند تبلیغات را تشخیص دهند اما هنگامیکه این تبیلغات در رسانه های اجتماعی مورد اعتماد قرار داده می شود، اینفلوئنسرها آنرا ترویج می کنند یا در کنار محتوای شخصی سازی شده نمایش داده می شود، این گروه سنی نمی توانند در مقابل تبلیغات مقاومت کنند. طبق تحقیق هاروارد بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۲ ساله و کمتر، به یوتیوب (۹۵۹.۱ میلیون دلار) و بعد از آن به ترتیب به اینستاگرام (۸۰۱.۱ میلیون دلار) و فیسبوک (۱۳۷.۲ میلیون دلار) متعلق می باشد. در این بین بیشترین درآمد تبلیغاتی از کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله به اینستاگرام (۴ میلیارد دلار)، تیک تاک (۲ میلیارد دلار) و یوتیوب (۱.۲ میلیارد دلار) مربوط است. پژوهشگران همین طور تخمین می زنند که اسنپ چت بیشترین سهم از درآمد کلی تبلیغات خودرا در سال ۲۰۲۲ از کاربران زیر ۱۸ سال (۴۱ درصد) و بعد از آن TikTok (۳۵ درصد)، یوتیوب (۲۷ درصد) و اینستاگرام (۱۶ درصد) به دست آورده است.


منبع:

1402/10/09
08:19:47
5.0 / 5
392
تگهای خبر: تشخیص , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار