تعمیرگاه ستفیکس
دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشكی بازساختی خبر داد؛

تجمیع منابع در پشتیبانی از تکنولوژی های جدید سلامت

تجمیع منابع در پشتیبانی از تکنولوژی های جدید سلامت

تعمیرکار: دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی از تجمیع منابع ستادهای سلول های بنیادی و زیست فناوری و بنیاد ملی علم در پشتیبانی از تکنولوژی های جدید سلامت آگاهی داد.



به گزارش تعمیرکار به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سمپوزیوم استپ پزشکی آینده با موضوع چالش های پیرامون توسعه خدمات تکنولوژی های جدید ۲۹ اردیبهشت ماه همزمان با نمایشگاه ایران هلث در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران اجرا شد.
احسان عارفیان، دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، محمد حسین متالهی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوی، عباس حاجی فتحعلی عضو هیت علمی دانشکده علوم پزشکی، بهداشتی و درمانی دانشگاه شهید بهشتی، مرضیه ابراهیمی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه رویان و مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیان ایمن سلول، زهرا قلن بر، مدیر شرکت دانش بنیان سل تک فارمد و محمد خادمی، رییس پژوهشکده مطالعات فناوری سخنرانان این جلسه بودند.
عارفیان با اعلان اینکه مساله ما در پزشکی در دهه ۱۳۶۰ جراحی های نوین شامل جراحی، چشم، قلب و.... بود و بیشتر سفرهای پزشکی هم برای این امور صورت می گرفت اظهار داشت: امروز به همت پزشکان ایرانی و استمراری که در عرصه سیاستگذاری داریم، بهترین بیمارستان در عرصه فناوری های های قلب، چشم، سرطان و.... تولید شده است و در بسیاری از این امور رتبه اول را در منطقه داریم. البته به رغم همه این پیشرفت ها نکته ای که نباید از نظر دور داشت این است که مساله آینده و امروز پزشکی دیگر این جنس از جراحی های نوین نیست و گویی حوزه سلامت امروز با مسائل دیگری شامل نقص های ژنتیکی، بیماریهای سالمندی، سرطان و … مواجه می باشد و اینها مطالبه های جدی پزشکی آینده است.
به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی، بیش از ۲۰ سال است که درحال تولید دانش در عرصه پزشکی بازساختی و سلول بنیادی هستیم و دراین زمینه رتبه ۱۳ دنیا را داریم اما با اینحال آنچنان که باید نتوانسته ایم این حوزه را در کشور فعال نماییم.
وی، تحقق پویایی پزشکی بازساختی و سلول بنیادی را در گرو سه مؤلفه دید و اظهار داشت: نیروی انسانی، شرکت هایی که آنها هم از دل همین نیروی انسانی پا به عرصه فعالیت گذاشته اند و در نهایت سرمایه بازیگران اصلی این زیست بوم هستند.
عارفیان اصرار کرد به همرسانی سرمایه گذار دارای سرمایه به نیروی انسانی و شرکتها یکی از چالش های جدی امروز ما است.
وی همین طور زیست بوم پژوهشی بالغ و زیست بوم فناوری نابالغ را مساله دوم این حوزه (پزشکی بازساختی و سلول بنیادی) دانست و اشاره کرد: در پزشکی بازساختی، با افرادی مواجه هستیم که به شدت در پژوهش خبره هستند اما به همین اندازه در عرصه فناوری ضعیف هستند و با وجود تعداد زیاد مقالات از پس پاسخ دادن به چند سوال سازمان غذا و دارو بر نمی آیند. نخبگان و پژوهشگران ما از سطح پژوهش فراتر نرفته و به فناوری ورود جدی ندارند.
دبیر ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در آخر اشاره کرد: در ستاد توسعه فناوری های پزشکی بازساختی و سلول بنیادی، ستاد توسعه زیست فناوری و بنیاد ملی علم ایران منابع مان را تجمیع کرده ایم و می کوشیم تا پرونده های فنی ای که قابلیت ارائه به سازمان غذا و دارو دارند را حمایت نماییم. ما باید ادبیات و مسیر تبدیل پژوهش به فناوری را در کشور بپذیریم که البته این مسیر هم خاص ما نیست و در معاونت علمی می کوشیم این مسیر را برای نخبگان و شرکتها تسهیل نماییم.


منبع:

1403/02/30
10:09:13
5.0 / 5
535
تگهای خبر: تكنولوژی , خدمات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار