تعمیرگاه ستفیکس
درپی افت تقاضای چین

بازار الماس هند کساد شد

بازار الماس هند کساد شد

تعمیرکار: تقاضای ضعیف چین، صادرات الماس هند را کم می کند.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، کارشناسان اظهار نمودند که صادرات الماس برش خورده و صیقلی هند به سبب تقاضای ضعیف بازار کلیدی، چین، گرفتار تزلزل شده است و بعید است تا آن زمان که دولت از این صنعت حمایت نکند، تثبیت شود.
هند بزرگترین مرکز تراش و صیقل الماس در جهان است و از هر ۱۰ الماس صیقل داده شده در سطح جهان، ۹ الماس را به خود مختص کرده است.
ویپول شاه، رییس شورای ارتقای صادرات جواهرات و سنگ های قیمتی (GJEPC) به رویترز گفت ما درحال مقابله با تقاضای ضعیف خصوصاً به سبب بهبود آهسته چین از کووید ۱۹هستیم، در نتیجه، تقاضا همچنان کاهش پیدا می کند.
چین حدود یک سوم صادرات الماس تراش و صیقل داده شده هند را به خود اختصاص داده و عمدتا بوسیله هنگ کنگ خرید می کند.
رکود اقتصادی، تغییر ترجیحات مصرف کنندگان از الماس به جواهرات طلا و مراسم عروسی کمتر، تقاضا برای الماس در چین را تحت فشار قرار داده است.
شاه اظهار داشت که صادرات الماس تراش خورده و صیقل داده شده هند در سه ماهه ژوئن در مقایسه با سال قبل، بدنبال کاهش ۲۷.۵ درصدی در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ تا پایان مارس، حدودا ۱۵ درصد کم شد. واحدهای الماس هند واردات الماس خام را به سبب تقاضای ضعیف برای الماس صیقل داده شده و فشار بر حاشیه سود کاهش داده اند.
رویترز گزارش داد که صنعت جواهرات و سنگ های قیمتی هند که بیش از ۴.۳ میلیون نفر را به کار گرفته است، بیش از ۱۰ درصد از صادرات کالاهای هند را تشکیل می دهد.




منبع:

1403/04/16
11:57:07
5.0 / 5
419
تگهای خبر: اقتصادی , خرید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار