تعمیرگاه ستفیکس

جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم

جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم

به گزارش تعمیرکار، جایگاه کشور در منطقه از نظر وضعیت رشد تجارت الکترونیکی مطلوب بوده، به صورتی که سال قبل رشد ۷۴ درصدی در قسمت تجارت الکترونیکی داشتیم و به عدد ۳ هزار و ۲۰۰ همت رسیدیم.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، امین کلاهدوزان - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری تشریح برنامه های آئین «روز ملی تجارت الکترونیکی» ضمن اشاره به چشم انداز تجارت الکترونیکی کشور، اظهار داشت: تحقق عدد ۹ هزار همتی در ۵ سال پیش رو، چشم انداز مهمی بوده که برای آینده این حوزه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال قبل رشد ۷۴ درصدی در قسمت تجارت الکترونیکی را شاهد بودیم و به عدد ۳ هزار و ۲۰۰ همت رسیدیم؛ این مبلغ نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار است.
کلاهدوزان ضمن اشاره به جایگاه ایران در منطقه، اظهار داشت: جایگاه کشور در منطقه از نظر وضعیت رشد تجارت الکترونیکی مطلوب بوده، هر چند باید فرصت های پیش رو را به شکل بهتری دنبال نماییم.

حضور تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی

وی در این جلسه، اظهار نمود: در سال ۱۴۰۳ و سالهای پیش رو، تمرکز ما حضور اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در بازارهای سنتی است.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به فعال شدن تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی، اظهار داشت: سال قبل فروش خودرو و طلا در بستر آنلاین شروع شد و سال جاری هم در نظر داریم قواعد فروش ملک در فضای مجازی را تدوین و بستر آنرا فراهم نماییم.
وی در نشست خبری ویژه روز ملی تجارت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: ۲۴ مهر روز ملی تجارت الکترونیکی است و بخش اصلی این مراسم قدردانی از شرکتهای برتر در حوزه تجارت الکترونیکی است.
کلاهدوزان ضمن اشاره به قدردانی از برترین کسب وکارهای سال در حوزه های مختلف، اظهار داشت: از شرکتهای برتر در ۱۲ حوزه شامل موبایل، کامپیوتر و تجهیزات، فروش وسایل نقلیه و خودرو، صنایع خلاق، پوشاک، کیف و کفش، حمل و نقل هوشمند، بیمه، مالی و بانکی، سلامت، گردشگری و سفر، بازی و سرگرمی، طلا و جواهر، آموزش برخط و فروشگاه های چندمنظوره تقدیر خواهد شد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر این بخش، سال جاری یک پنل ویژه برنامه هفتم هم در نظر گرفته شده که با حضور صاحب نظران مطرح در این عرصه برگزار می شود.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ضمن اشاره به برگزاری رویداد ملی جوانه ها، اظهار داشت: بخش بعدی، سومین دوره رویداد ملی جوانه ها است که تمرکز آن سال جاری بر کسب وکارهای جوانی بوده که کمتر از ۲ سال از آغاز به فعالیت آنها می گذرد.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: سال جاری ۲۰۰ تیم در حوزه های مختلف با یکدیگر به رقابت پرداختند که نشان از استقبال خوب در این بخش دارد.
کلاهدوزان ضمن اشاره به گزارش 6 ماهه تجارت الکترونیکی، خاطرنشان کرد: بخش بعدی در ارتباط با گزارش تجارت الکترونیکی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ است که نشان از ادامه رشد شتابان این حوزه به مانند دو سال قبل است و با نرخ خوبی روبرو شده ایم که جزئیات آنرا در روز ملی تجارت الکترونیکی اعلام خواهد شد.
او در آخر، اظهار داشت: رونمایی از طرح هایی در حوزه اینماد برنامه دیگری است که در روز ملی تجارت الکترونیکی صورت خواهد گرفت که گامهای مهمی در جهت ارتقای جایگاه این خدمت به مردم خواهد بود.




منبع:

1403/07/20
10:59:22
5.0 / 5
77
تگهای خبر: الكترونیك , خودرو , شركت , موبایل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار