به دلیل گمراه كردن كاربران؛
اپل برای فرار از دادگاه ۲۵میلیون دلار به کاربران غرامت می دهد
به گزارش تعمیرکار، اپل برای تسویه یک شکایت توافق کرده به کاربرانی که از قابلیت به اشتراک گذاری به خانواده بهره برده اند، ۲۵ میلیون دلار غرامت دهد چونکه این شرکت متهم به گمراه کردن کاربران شده است.
به گزارش تعمیرکار به نقل از انگجت، کاربران دستگاههای اپل که از ویژگی«به اشتراک گذاری خانوادگی» (Family Sharing)حداقل با یک فرد دیگر بهره برده اند و بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ میلادی اشتراک یک اپلیکیشن را از راه اپ استور خریده اند، احیانا می توانند تا ۵۰ دلار از شرکت غرامت دریافت نمایند. بر اساس گزارشی جدید اپل ۲۵ میلیون دلار برای تسویه یک شکایت دسته جمعی پرداخت می کند. این شکایت غول فناوری را به گمراه کردن مشتریان در رابطه با خصوصیت اشتراک گذاری خانوادگی متهم می کند. این خصوصیت به کاربران اجازه می دهد تا عضویت در یک اپ را با ۶ فرد از خانواده شان به اشتراک گذارند اما از طرفی هم به توسعه دهندگان اجازه می دهد در صورت تمایل افراد را از به اشتراک گذاری یک حق عضویت منع کنند. این شکایت که در سال ۲۰۱۹ میلادی ثبت شده، اپل را به عدم شفافیت در رابطه با این امر و گمراه کردن مشتریان متهم کرده است چونکه شرکت آنها را مجبور به این تصور کرده که می توانندحق اشتراک هر اپلیکیشنی در اپ استور را با افراد خانواده شریک شوند. در بخشی از شکایت آمده است: بیشتر اپلیکیشن های دارای حق عضویت از خصوصیت به اشتراک گذاری با خانواده پشتیبانی نمی کنند. همینطور در این شکایت ادعا شده اپل در کنارصفحات حاوی برخی اپلیکیشن های حق اشتراک تبلیغات گذاشته که از قابلیت مذکور پشتیبانی نمی کنند. همین مساله میلیونها مشتری را گمراه کرده تا اپ های دارای حق عضویت را دانلود و تصور کنند می توانند آنها را از راه قابلیت گفته شده به اشتراک گذارند. اپ های YouTube Red و یک بازی پازلی به نام Brainwell بعنوان نمونه های این امر ذکر شده اند. اپل از انجام هرگونه اقدام اشتباه خودداری و فقط توافق کرده تا این شکایت تسویه شود تا از هزینه های در ارتباط با دادگاه اجتناب شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب