تعمیرگاه ستفیکس

صادرات و واردات دومین اقتصاد جهان برعکس شد

صادرات و واردات دومین اقتصاد جهان برعکس شد

تعمیرکار: صادرات چین در ماه آگوست با سریع ترین سرعت خود از مارس 2023 رشد کرد، در صورتیکه واردات در بین تقاضای داخلی ضعیف، پیش بینی های خودرا از دست داده است.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، صادرات چین بالاتر از پیش بینی ها بود، اما واردات باتوجه به کاهش تقاضای داخلی ناامید شد.
داده های گمرک نشان داد که محموله های خروجی از دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه گذشته ۸.۷ درصد از نظر ارزش سالانه رشد داشته است که پیش بینی رشد ۶.۵ درصدی در نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و افزایش ۷ درصدی ماه جولای را پشت سر گذاشت. اما واردات تنها ۰.۵ درصد افزوده شد و انتظارات برای افزایش ۲ درصدی را از دست داد و نسبت به رشد ۷.۲ درصدی ماه قبل کم شد.
داده ها نشان میدهد که صادرات همچنان یک نقطه روشن و محرک کلیدی برای اقتصاد ۱۹ تریلیون دلاری است که با رکود طولانی مدت املاک و کسادی بازار کار به شدت اعتماد مصرف کننده را کاهش داده است، در کوشش برای به دست آوردن مجدد حرکت است.
آگوست ششمین ماه متوالی انقباض در کارهای تولیدی را رقم زد و تولیدکنندگان گزارش دادند که قیمت کارخانه در بدترین حالت خود در ۱۴ ماه گذشته بوده است که نشان میدهد شرکتها برای یافتن خریداران در خارج از کشور نرخها را کم می کنند. علاوه بر این، افزایش موانع تجاری به عنوان یکی دیگر از موانع مهم درحال ظهور است که شتاب صادرات برمبنای قیمت چین را تهدید می کند.
کوشش های پکن برای مذاکره با اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه های خودرو های الکتریکی چین پیشرفت چندانی نداشته است و کانادا ماه گذشته تعرفه ۱۰۰ درصدی بر خودرو های برقی چینی به همراه تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد و آلومینیوم چینی را اعلام نمود.
رویترز گزارش کرد از آنجا که چین تلاش می کند صادرات بیشتری را به آسیای جنوب شرقی هدایت کند، با عقب نشینی آنجا نیز مواجه می باشد. هند درحال برنامه ریزی برای افزایش تعرفه بر فولاد چین است، اندونزی به تعرفه های سنگین بر واردات پارچه چشم دوخته است. باوجود امید به محرک های مالی برای پشتیبانی از رشد در اواخر سال، مفسرین در مورد چشم انداز صادرات چین در ماه های آتی محتاط هستند.


1403/06/20
11:16:21
5.0 / 5
67
تگهای خبر: برقی , خرید , خودرو , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار