تعمیرگاه ستفیکس

واکنش ایران خودرو به سانحه واژگونی ری را در استان کرمان

واکنش ایران خودرو به سانحه واژگونی ری را در استان کرمان

تعمیرکار: ایران خودرو در واکنش به انتشار ویدئویی در رسانه های اجتماعی توسط فردی ناشناس درباره ی بروز حادثه برای خودرو ری را در تاریخ نهم اسفندماه در محور زرند به سیریز استان کرمان، توضیحاتی را منتشر نمود.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، در توضیحات ایران خودرو آمده است:
مسئولان ایران خودرو بمحض اطلاع از حادثه واژگونی خودرو ری را، با تشکیل تیم فنی متشکل از کارشناسان واحدهای مختلف جهت بررسی صحت و سقم موضوع و اطلاع از وضعیت سرنشینان اقدامات لازم را انجام داده و تیم مذکور را برای بازدید از خودرو به محل اعزام کرده که نتایج بررسی های انجام شده از این قرار است:
۱. خودرو در پارکینگ محل توقیف خودرو به همراه مالک بازدید شد. همین طور گزارش پلیس از سانحه مورد بررسی قرار گرفت که در آن دلیلهای اولیه «عجله و شتاب بی مورد» و «لزوم آموزش بیش تر رانندگان» قید شده و همین طور علت مستقیم حادثه را «بی احتیاطی از جانب راننده سواری به سبب عدم توجه به جلو» دانسته بود.
۲. پیگیری های تکمیلی توسط تیم فنی اعزامی نشان داد که خوش بختانه راننده خودرو لطمه جدی ندیده است؛ در این حادثه ایربگ جانبی سمت راننده بر اثر ضربه جانبی به درستی عمل کرده و باز شده است که موجب ایجاد جراحت جزیی به کتف راننده شده، ولی از بروز حادثه ناگوارتر و فوت احتمالی راننده جلوگیری کرده است. همین طور باتوجه به عدم وجود ضربه مستقیم از جلو، ایربگ های جلو خودرو نیاز به عملکرد در حالت واژگونی نداشته است.
۳. سیستم ترمز خودرو بررسی گردید و هیچ نوع نشتی روغن و قطعی در اتصالات وجود نداشت، اما آثار دست کاری بسیار جدی در سیستم برق در رابطه با ترمز خودرو مشاهده شد، به نحوی که فروشنده خودرو بجای حمل خودرو با خودروبر، برای اینکه کیلومتر شمار خودرو میزان پیمایش آنرا به درستی نشان ندهد، نسبت به قطع فیوزی که نشان دهنده جلو آمپر را از کار می اندازد، اقدام نموده بود که این سیستم قطع شده، ارتباط مستقیمی با حفظ پایداری خودرو (ESC) داشته و اولین اثر این تغییرات بصورت مستقیم بر روی عملکرد سیستم ترمز خودرو تاثیر می گذارد.
۴. بررسی های انجام شده از اطلاعات خودرو نیز مشخص کرد که چراغ های هشدار دهنده سیستم ترمز خودرو در جلو آمپر روشن بوده و راننده که مسئولیت حمل خودرو برای مشتری جدید را داشته، توجهی به آن نکرده و به پیمایش خود ادامه داده است.
۵. پیرو شرایط به وجود آمده در زمان رانندگی و در شرایطی که خودرو با سرعت در جاده درحال عبور بوده، راننده خودرو ری را پشت یک دستگاه کامیون به ترمزگیری اقدام می کند و خودرو از جاده منحرف شده و بعد از عبور از مسیر روبه رو، به سبب خارج بودن سیستم کنترل پایداری (ESC) از مدار، در حاشیه جاده گرفتار واژگونی مکرر می شود که بر اثر ضربات وارده جانبی به خودرو و مجموعه چرخ، دیسک خودرو بر اثر ضربه جانبی گرفتار شکست و جدایش شده است که اتفاقی معمول در چنین حوادثی است.
۶. در خاتمه، ضمن ابراز خوش حالی از اینکه این حادثه به سبب سطح ایمنی بالای خودرو ری را تلفات جانی درپی نداشته است، به تمامی رانندگان سفارش می نماییم از هرگونه دست کاری در سیستم های برق، ترمز و سایر سیستم های حیاتی خودرو خودداری کرده و جهت حفظ ایمنی خود و سایر هم وطنان، به هیچ وجه خودرو را از شرایط عملکردی استاندارد خارج نکنند.



منبع:

1403/12/19
11:25:45
5.0 / 5
21
تگهای خبر: استاندارد , خودرو , دستگاه , ربات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار