تعمیرگاه ستفیکس

تسویه تمام مطالبات گندم کاران تا پایان هفته جاری

تسویه تمام مطالبات گندم کاران تا پایان هفته جاری

به گزارش تعمیرکار، مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه ای، از پرداخت باقی مانده مطالبات گندم کاران و تسویه تمام مطالبات تا پایان هفته جاری و همینطور اصلاح احکام و آغاز پرداخت ۴۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای احکام جدید از این ماه اطلاع داد.


به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است: با عنایت به ابلاغ قانون برنامه هفتم امسال و مطالبه بازنشستگان کشوری بر مبنای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشگری و صندوق فولاد، اجرای این قانون در سقف ۵۰ هزار میلیارد تومان (موضوع بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور) در دستور کار دولت چهاردهم قرار گرفت و با تلاش و پیگیری دستگاههای اجرایی ذیربط و علیرغم مشکلات مختلف در اجرایی کردن حکم قانونی مورد اشاره به سبب تنوع بازنشستگان صندوق های فوق الذکر، جداول در ارتباط با متناسب سازی صندوق بازنشستگی کشوری، تدوین و حکم حقوقی بازنشستگان با لحاظ ۴۰ درصد مابه التفاوت حقوق بازنشسته با شاغل مشابه، اصلاح گردید. بر این اساس حقوق مهرماه بر مبنای احکام جدید پرداخت می شود. ضمن این که معوقات شش ماهه ابتدایی سالجاری هم به مرور زمان پرداخت خواهد شد.
همینطور پرداخت حقوق بازنشستگان لشگری، فولاد و سایر صندوق ها هم بعد از صدور احکام، به باعث قانون اجرایی می شود.
پرداخت معوقات ۱۲۶ هزار بازنشسته فرهنگی مشمول رتبه بندی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان
در قسمت دیگری از اطلاعیه مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید شده است: با عنایت به این که احکام بازنشستگان فرهنگی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به تعداد ۱۲۶ هزار نفر به علت عدم پرداخت کسورات بازنشستگی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بدون لحاظ رتبه بندی شش ماه مذکور صادر شده بود، اصلاح احکام این گروه از بازنشستگان از تاریخ بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت و کل معوقات به مبلغ سه هزار میلیارد تومان در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ به حساب بازنشستگان فرهنگی واریز شد.


1403/08/01
10:47:01
5.0 / 5
17
تگهای خبر: دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
لینک دوستان تعمیركار
SetFix تعمیرکار