متا میزان تبلیغات شخصی سازی شده را در اروپا کاهش می دهد
تعمیرکار: متا پلتفرمز تصمیم دارد گزینه ای در اختیار کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا قرار دهد تا تبلیغات کمتر شخصی سازی شده ای دریافت نمایند.
به گزارش تعمیرکار به نقل از رویترز، این اقدام تلاشی در راستای برطرف نمودن نگرانی های بیش از پیش رگولاتورهای این منطقه است. شرکت کالیفرنیایی «منلو پارک» اعلام نمود تغییرات مذکور در راستای پاسخ به تقاضای رگولاتورهای اروپا به انجام می رسد. طی هفته های آتی کاربران اتحادیه اروپا که از پلت فرم های این شرکت بطور رایگان استفاده می نمایند می توانند آگهی هایی که مشاهده می کنند را بر طبق آن چه که متا «بستر »می خواند، انتخاب کنند. منظور از بستر، محتوایی است که کاربر طی بازه های خاصی در پلت فرم های متا مشاهده می کند. این تبلیغات همین طور کاربران را بر طبق سن، جنسیت، موقعیت مکانی و غیره هدف می گیرند. در کنار این موارد متا تصمیم دارد هزینه حق عضویت در پلت فرم ها را بدون تبلیغات تا 40 درصد در اتحادیه اروپا کم کند. این اقدام در حالی اجرا خواهد شد که رگولاتورهای اتحادیه اروپا تلاش ها برای کنترل قدرت شرکت های بزرگ فناوری را افزایش داده اند و قوانینی برای فراهم کردن حضور شرکت های کوچک تر در بازار همچون «قانون بازارهای دیجیتال» را از ابتدای سال جاری اجرا کرده اند. سخنگوی اتحادیه اروپا دراین خصوص می گوید: مدل جدیدی که متا ارائه کرده هنوز تایید نشده و کمیسوین اتحادیه اروپا با آن موافقت نکرده است. هنوز برای گمانه زنی درباره ی تأثیر روی روندهای عدم پیروی از قانون سریع است. هدف ما آنست که متا هرچه سریع تر و موثرتر از قوانین پیروی کند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب