شورای رقابت از واردات خودرو حمایت می کند؟
به گزارش تعمیرکار، سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: شورا از واردات خودرو حمایت می کند تا بازار تنوع و تکثر پیدا کند و به تعادل برسد.
به گزارش تعمیرکار به نقل از ایسنا، سپهر دادجوی توکلی با اعلان اینکه شورای رقابت همواره بر واردات تاکید داشته و بشدت پیگیرِ واردات خودرو بوده است، اظهار داشت: واردات خودرو ابزاری است که باعث تعادل بخشی در بازار عرضه و تقاضا خواهد شد. برخی مشکلات وجود دارد که شاید بهانه ای برای کند شدن واردات باشد؛ بدین جهت شورای رقابت طی مصوبه ای تلاش در تسهیلِ واردات و نرخ گذاری دارد.
سخنگوی شورای رقابت تاکید کرد: شورای رقابت برای تعادل بخشی به عرضه و تقاضا، تصور می کند حالا این بالانس شکلی متعادل ندارد. ازاین رو شورای از واردات خودرو حمایت می کند تا بازار تنوع و تکثر پیدا کرده و به تعادل برسد.
توکلی در بخش دیگر از مصاحبه با رادیو گفتگو تاکید کرد: امروز هم برای واردات دیر نیست و نباید بهانه ای برای این کار وجود داشته باشد.
سخنگوی شورای رقابت اشاره کرد: حتی اگر امروز واردات انجام گیرد، به فرآیند عرضه و تقاضا و شکستن انحصار کمک خواهدنمود.
توکلی در جواب سؤالی در رابطه با وارداتِ خودرو به هر صورت و شکل اظهار داشت: برای تنظیم بازار، به تزریق خودرو نیازمندیم؛ اما شورای رقابت صرفا دستورالعمل هایی صادر می کند تا بازار از شکل کنونی بیرون برود.
وی تاکید کرد: عبارتِ واردات به هر شکلی به معنای ورود هر نوع خودرویی به کشور نیست؛ بلکه تنظیمگرانِ فنی تدابیر ویژه ای درنظر می گیرند تا به اصل مبحث خدشه ای وارد نشود.
توکلی افزود: واردات باید صورت گیرد و این کار با هر تدبیری و با در نظرگیری شرایط ارزی و مصرفی و نوع کالای وارداتی باید اتفاق افتد. بازار به تعادل و تنوع بیشتر نیاز دارد؛ خلاصه در زمینه خودرو های اقتصادی که اقشار ضعیف تر توان استفاده از آنرا داشته باشند و خودرو به سادگی در اختیارشان باشد و سخن بنده، ناظر بر این قضیه است!
واردات خودروی کارکرده جایز نیست
در ادامه سید محمد روح الامین - کارشناس صنعت خودرو - با اعلان اینکه تعادل در بازار خودرو به هر شکل ممکن نیست، اضافه کرد: شخصاً واردات خودروی کارکرده را به صورت مطلق رد می کنم.
وی ادامه داد: زیر ساخت و قطعات برخی برندها در کشور وجود ندارد که گریبان مصرف کننده را می گیرد.
روح الامین افزود: در بعضی سازمان ها برای شناسایی شماره شاسی خودرو های داخلی هم به مشکل بر می خوریم؛ حال تصور کنید خودرویی که ۵ سال در خارج کشور کارکرده، باید با چه سازوکار و برنامه ای مورد راستی آزمایی قرار گیرد!؟ همینطور زنجیره تأمین، خدمات و قطعات و پشتیبان فنی هم مطرح است. این خودرو ها گارانتی ندارند و از این رو کاملا با واردات چنین خودروهایی مخالف هستیم.
وی تاکید کرد: فاصله ما با صنعت خودرو در دنیا روبه افزایش است؛ چون ظرف چند ماه شاهد تغییرات بسیاری در خودرو های روز دنیا هستیم.
منبع: setfix.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب